Hoe kom ik hoger in Google te staan?

Heb je geen verstand van zoekmachine optimalisatie maar wil je jouw website wel helemaal bovenaan in de zoekmachine en meer klanten zonder te hoeven adverteren? Het optimaliseren van jouw website hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Trek gratis meer bezoekers met behulp van de volgende tips!

 

Door zoekmachine optimalisatie sta jij hoger in Google!

Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel SEO (Search Engine Optimization) genoemd.  SEO helpt jou bij het hoger ranken van jouw website. Het bestaat uit een aantal verschillende technieken. Met deze technieken help jij Google jouw website beter te lezen. Wil je meer lezen over deze technieken? Lees dan verder!

 

Wat kan ik zelf doen om mijn vindbaarheid te verbeteren?

De vindbaarheid van jouw website is te verbeteren zonder enig technisch verstand van de website. Met deze punten krijg je meer duidelijkheid in hoe je pagina’s kunt verbeteren.

 

  • Vaststellen van de zoekwoorden die de doelgroep gebruikt.

  • Het gebruik van deze zoekwoorden op verschillende pagina’s op jouw website.

  • Optimaliseren van afbeeldingen.

  • Schrijven van interessante artikelen.

  • Linken van pagina’s binnen de website.

  • Optimaliseren van Google Mijn Bedrijf.

  • Installeer een SSL certificaat

 

Gebruik zoekwoorden op jouw pagina’s.

Google herkent zoekwoorden die jij op je pagina’s gebruikt. Probeer dus zoveel mogelijk van de woorden te gebruiken in jouw teksten die je klanten ook daadwerkelijk gebruiken bij het zoeken. Plaats deze zoekwoorden in jouw teksten en afbeeldingen. Pas op dat de teksten zelf natuurlijk wel leesbaar blijven!

 

Optimaliseer jouw afbeeldingen.

Afbeeldingen op websites zien er vaak goed uit. Maar zijn deze ook goed leesbaar voor Google? Met een goede title en alt tag kun je trefwoorden meegeven die voor Google wel leesbaar zijn. Beschrijf hierin wat de inhoud is van de afbeelding.

Een afbeelding is echter ook te optimaliseren op grootte. Vaak zien we dat afbeeldingen veel te groot zijn. Probeer daarom ook afbeeldingen te uploaden die niet veel groter zijn dan het formaat waarin ze afgebeeld worden. Als afbeeldingen te groot zijn heeft dat een sterke invloed op de laadtijd van de website.

Het comprimeren van een afbeelding kan hierbij al veel helpen. Comprimeren betekent dat je de afbeelding kleiner maakt in geheugen zonder voor het oog veel kwaliteit te verliezen. Het comprimeren kan via verschillende websites of via photoshop en dergelijke tools.

 

Schrijf interessante artikelen.

Komen klanten vaak met dezelfde vragen? Gebruik deze dan om er een artikel over te schrijven. Er bestaat een grote kans dat andere klanten ook vaak op zoek zijn naar het antwoord van deze vraag. Door specifiek te vertellen over deze vragen kun je een hoge ranking halen op deze termen. Google laat over het algemeen de meest waardevolle content zien die de desbetreffende vraag beantwoord. Zorg dat jouw expertise alles verteld over een bepaalde vraag.

 

Lokale zichtbaarheid.

Voor veel websites is het vooral nuttig als ze in de eigen regio op de bovenste posities staan. Dit kan bijvoorbeeld van toepassing zijn als je afhankelijk bent van lokale klanten. Bij veel diensten is het dan ook een pré als het bedrijf in de buurt is. Wil je eerder gevonden worden in jouw omgeving? Kijk dan een naar trefwoorden van jouw stad, dorp, gemeente of zelfs provincie. Lokale SEO concurrentie is in vrijwel alle gevallen dan ook veel lager.

 

Optimaliseren van Google Mijn Bedrijf.

Bekijk eens hoe jouw bedrijf zich profileert op Google Maps en Google Mijn Bedrijf. Heb je jouw bedrijf al geregistreerd? Zo niet, claim jouw bedrijf dan direct. Google maakt namelijk automatisch al een bedrijfsprofiel voor je aan. Gelukt? Zorg voor een goede presentatie. Gebruik de juiste afbeeldingen en de meest recente gegevens.

Vraag eerdere klanten om een positieve recensie te schrijven. Recensies geven aan dat een bedrijf betrouwbaar is. Zowel voor Google als voor jouw (potentiële) klanten. Wees niet bang om te vragen om een review, ze komen meestal niet vanzelf.

Gebruik dezelfde gegevens als op je website en houd ze up to date, net als je openingstijden. Wijzigen deze tijden op feestdagen? Geef het aan! Probeer ook regelmatig de afbeeldingen te vernieuwen. Google waardeert content die up to date is.

Installeer een SSL certificaat

Een SSL certificaat zorgt dat jouw website veilig is. Tegenwoordig straft Google websites af die geen gebruik maken van zo’n certificaat. Wat is een SSL certificaat? Lees via de link waar het voor is, hoe je het herkent en wat de voordelen er van zijn.

 

Wil je jouw website laten optimaliseren? Of wil jij meer weten over zoekmachine optimalisatie?

Neem dan nu contact op met Averex via het contactformulier!