Waarom zou ik een (nieuwe) website laten maken?

- - 4 min. lezen

Veel bedrijven beschikken al over een website. Maar voldoet deze nog wel aan zijn doel? Is hij nog gebruiksvriendelijk? En waarom is het eigenlijk belangrijk om een website te laten maken? Op deze pagina zal ik vertellen waarom jij een website nodig hebt!

Er zijn verschillende redenen om een website te ontwikkelen:

  • Het creëert vertrouwen bij de klant.

  • Het dient als jouw visitekaartje.

  • Het kan een uithangbord zijn voor klanten.

  • Het kan jouw expertise tonen.

  • Het kan dienen voor het creëren van conversie.

  • De website is verouderd

  • Je hebt een lokaal bedrijf

Een professionele website creëert vertrouwen bij de klant.

Op een website heb je alle vrijheid om jouw eigen producten te laten zien. Bezoekers krijgen bij een professionele website sneller een vertrouwd gevoel. Veel bedrijven hebben het idee dat een Facebookpagina voldoende is, maar deze dient eigenlijk alleen maar als versterking voor je website. Contact- en bedrijfsgegevens, meer inzicht op eerder werk en webpagina’s hoog in Google bieden vertrouwen bij de klant.

Het hebben van slechts een Facebookpagina kan de klant afschrikken. Als er zelfs geen budget zou zijn voor een website, zou er dan wel genoeg tijd en aandacht zijn voor de eigen producten?

Een website is 24/7 jouw visitekaartje.

Fysieke winkels of bedrijven hebben openingstijden. Buiten deze tijden hebben klanten geen inzicht meer in de diensten en/of producten. Het hebben van een website biedt echter de mogelijkheid om dit ten alle tijde te doen.

De verkoop kan doorgaan d.m.v. een webshop en klanten krijgen duidelijke antwoorden op hun vragen door de informatie op de website. Met een website is het erg makkelijk om jouw kennis en expertise te tonen en te delen met anderen. Met een blog kun je veel waarde delen waardoor jij als een betrouwbaar expert gezien gaat worden.

Het uithangbord voor nieuwe klanten.

Er bestaat een grote kans dat er mensen op zoek zijn naar jouw product. Er is echter een probleem: je bent niet vindbaar, omdat je geen website hebt. Zo loop je dus klanten mis. Met een kleine investering kun jij je nieuwe klanten lokken via Google, Social Media en via linkbuilding. Het hebben van een website is een (passieve) manier om klanten te krijgen. Wanneer een website slim ingericht is kan deze namelijk geld opleveren zonder dat je er zelf mee bezig bent.

Het tonen van jouw expertise met artikelen.

Als bedrijf heb je veel expertise in huis. Het is dan ook niet gek om dit te tonen aan de buitenwereld. Met een blog kun je jouw kennis delen in de vorm van artikelen. Het delen van kennis helpt bij het wekken van vertrouwen bij jouw klanten. Met een goede website kun je dit vertrouwen uitstralen.

Meer conversie behalen met je website.

Veel websites zijn bedoeld om nieuwe klanten te trekken. Een belangrijk onderdeel is dan conversie. Door te richten op conversie wordt de content gericht op het doel van de website. Een voorbeeld van een van deze doelen kan zijn het invullen van een contactformulier.

Een webshop kan veel bezoekers hebben maar nog steeds weinig verkopen. Als dit het geval is, is het conversiepercentage erg laag. Om jouw conversie te verhogen kun je veel verschillende technieken toepassen.

Het bereiken van meer conversie kan door het plaatsen van bepaalde teksten, buttons of andere visuele elementen. Is jouw website niet gericht op zijn doel? Dan is het aangeraden om een nieuwe website te laten ontwikkelen.

Wil je toch liever jouw huidige website optimaliseren? Dan kan dat ook met verschillende tips voor meer conversie.

Oude website?

Voor kleine bedrijven is het lastig om haar website up to date te houden. Dit kan gevolgen hebben voor de gebruiksvriendelijkheid van de website en zelfs de veiligheid van de bezoeker. Tegenwoordig komen de meeste websitebezoekers vanaf een smartphone. Oudere websites zijn hier vaak niet voor geoptimaliseerd. Bied daarom meer gebruiksvriendelijkheid aan jouw klanten en zorg voor een responsive website!

Mogelijk kan jouw oude website ook niet meer veilig zijn. Door een gebrek aan updates of beveilingsmaatregelen kan het onveilig zijn om jouw website te bezoeken. Heeft deze bijvoorbeeld wel een SSL certificaat? Het ontbreken van zo’n certificaat zorgt ook dat jij minder hoog scoort in Google.

Website voor een lokaal bedrijf

Zelfs als je alleen lokaal verkoopt kan een website voor jou van belang zijn. Met een Google Mijn Bedrijf pagina en een goede website verschijn jij vaker op de 1e pagina in Google. Lokaal kan dit veel gratis reclame opleveren aangezien jij boven jouw concurrenten vertoond wordt.

Wil je een nieuwe website laten maken?

Neem dan nu contact op via het contactformulier!

Schrijver Kay Jilesen
klanten, nieuwe website, professioneel, vertrouwen, visitekaartje, Webdesign, webdevelopment

Nog niet genoeg gelezen?