Waarom zou ik een (nieuwe) website laten maken?

Veel bedrijven beschikken al over een website. Maar voldoet deze nog wel aan zijn doel? Is hij nog gebruiksvriendelijk? En waarom moet ik eigenlijk een website laten maken? Op deze pagina zal ik vertellen waarom jij een website nodig hebt!

 

Er zijn verschillende redenen om een website te ontwikkelen:

  • Het creëert vertrouwen bij de klant.

  • Het dient als jouw visitekaartje.

  • Het kan een uithangbord zijn voor klanten.

  • Je kunt hier interessante artikelen op plaatsen die je zelf hebt geschreven.

  • Het kan dienen voor het creëren van conversie.

  • De website is verouderd

 

Een professionele website creëert vertrouwen bij de klant.

Op een website heb je alle vrijheid om jouw eigen producten te laten zien. Bezoekers krijgen bij een professionele website sneller een vertrouwd gevoel. Veel bedrijven hebben het idee dat een Facebookpagina voldoende is, maar deze dient eigenlijk alleen maar als versterking voor je website. Contact- en bedrijfsgegevens, meer inzicht op eerder werk en webpagina’s hoog in Google bieden vertrouwen bij de klant.

Het hebben van slechts een Facebookpagina kan de klant afschrikken. Als er zelfs geen budget zou zijn voor een website, zou er dan wel genoeg tijd en aandacht zijn voor de eigen producten?

 

Een website is 24/7 jouw visitekaartje.

Fysieke winkels of bedrijven hebben openingstijden. Buiten deze tijden hebben klanten geen inzicht meer in de diensten en/of producten. Het hebben van een website biedt echter de mogelijkheid om dit ten alle tijden te doen.

De verkoop kan doorgaan d.m.v. een webshop en klanten krijgen duidelijkheid op hun vragen door de informatie op de website.

 

Het uithangbord voor nieuwe klanten.

Er bestaat een grote kans dat er mensen op zoek zijn naar jouw product. Er is echter een probleem: je bent niet vindbaar, omdat je geen website hebt. Zo loop je dus klanten mis. Met een kleine investering kun jij je nieuwe klanten lokken via Google, Social Media en via linkbuilding.

 

Meer conversie creëren.

Veel websites zijn bedoeld om nieuwe klanten te trekken. Een belangrijk onderdeel is dan conversie. Door te richten op conversie wordt de content gericht op het doel van de website. Een voorbeeld van een van deze doelen kan zijn het invullen van een contactformulier. Het bereiken van meer conversie kan door het plaatsen van bepaalde teksten, buttons of andere visuele elementen. Is jouw website niet gericht op zijn doel? Dan is het aangeraden om een nieuwe website te laten ontwikkelen.

 

Oude website?

Voor kleine bedrijven is het lastig om haar website up to date te houden. Dit kan gevolgen hebben voor gebruiksvriendelijkheid en zelfs de veiligheid. Tegenwoordig komen de meeste website bezoekers vanaf een smartphone. Oudere websites zijn hier vaak niet voor geoptimaliseerd. Bied daarom meer gebruiksvriendelijkheid aan jouw klanten en zorg voor een responsive website!

 

Wil je een nieuwe website laten maken?

Neem dan nu contact op via het contactformulier!